Corporate governance

Wij zijn CSU. Een familiebedrijf. Opgericht in 1968, toen Cor van der Heijden zijn eenmanszaak Cleaning Service in Uden vestigde. Eind jaren ’90 trad hij terug als directeur van CSU, dat ondertussen was uitgegroeid tot een schoonmaakbedrijf met honderden medewerkers. Vanaf 2005 bezit de familie Van der Heijden 67% van de aandelen. Ze zijn ook direct betrokken bij bijvoorbeeld diverse maatschappelijk initiatieven zoals de donatie van schoonmaakpakketten aan de Voedselbank en de samenwerking met Villa Pardoes.

De overige 33% is in het bezit van een groep medewerkers die meedoen aan de participatieregeling. Zo zijn medewerkers ook mede-eigenaar, en dat voelen en koesteren we. Ze zijn extra betrokken, wat de besluitvorming en persoonlijke aandacht voor klanten en medewerkers ten goede komt. Alles over de zeggenschap en het eigenaarschap is vastgelegd in de corporate governance code.

Het dagelijks bestuur

De Raad van Bestuur bepaalt strategie en beleid en is verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen en de resultaten. Hierover legt het bestuur rekenschap af aan de Raad van Commissarissen en de aandeelhouders.

Raad van Bestuur

2022-john-van-hoof-white

John van Hoof

Voorzitter Raad van Bestuur

2022-esmee-ficheroux

Esmée Ficheroux

Persona 360×488

Jeroen Fraza

Alies ten Have Hr Directeur Total Care

Alies Ten Have

Ondernemingsraad

De Ondernemingsraad (OR) behartigt de belangen van onze medewerkers. Ook toetsen de twaalf leden van de OR op hoofdlijnen de uitvoering van het beleid en denken en beslissen zij mee over het beleid.

CSU is een zusterbedrijf van Tzorg, dat ook het hoofdkantoor in Uden heeft staan. Samen hebben zij ook een Centrale Ondernemingsraad (COR). De voorzitter van de ondernemingsraad van CSU maakt tevens deel uit van het dagelijks bestuur van de gezamenlijke ondernemingsraad.

Contact opnemen met de OR?

De ondernemingsraad is bereikbaar via:
Sylvia Beekman – Secretaresse ondernemingsraad
or@csu.nl