Home > Blog > Hospitality, de plank mis

Hospitality, de plank mis

Woensdag 22 Maart 2017
Door: Diane van Dijk, directeur Commercie & Hospitality bij CSU

WELKOM schreeuwen de letters op de gesloten slagboom me toe. Ik druk op de bel van de intercom. Onduidelijk gekraak volgt. Op goed geluk roep ik dat ik Diane van Dijk ben en een afspraak heb met Henk Jansen.

Het is even stil, maar dan zwiept de slagboom fel omhoog. Ik rijd door naar de parkeerplaatsen voor bezoekers. Helemaal vol. Vooral auto’s en busjes met het logo van het bedrijf waar ik te gast ben. Ik vind een parkeerplek verderop, stap uit en kijk rond. Waar moet ik heen? Ik zie geen bordjes of pijlen en loop een stukje. Daar is de ingang van het hypermoderne gebouw al. Voor de ingang ligt de verharding open. Het heeft geregend en het is een modderpoel. Op de tenen van mijn pumps ploeter ik er doorheen. Het groepje rokers dat voor de ingang hangt heeft lol…

Hier drukken
Ik duw tegen de deur. Dicht. Rechts hangt een bel met een bordje eronder - hier drukken -. Een vrouwenstem vraagt wie ik ben. Dat heb ik toch al gezegd bij de slagboom? Ik herhaal mijn naam. Na een zoemer zwaait de deur open en kom ik in een fraaie hal. Een jonge receptioniste begroet me vriendelijk. “U bent?” Voor de derde keer zeg ik mijn naam en vertel ik voor wie ik kom. Ze wijst naar een smaakvol zitje. “Wacht u daar even. Heeft u zin in koffie?”

Ik zie een professionele espressomachine staan. Daar ben ik wel aan toe! “Heerlijk, cappuccino graag” zeg ik. “Ik maak even gebruik van het toilet.” Het toilet is prachtig, er klinkt zachte muziek en er staan verse bloemen. De handdoekjes zijn helaas op. Dan maar toiletpapier. Ik fatsoeneer mijn schoenen en wil het propje weggooien. De prullenbak is echter bedolven onder de handdoekjes. Daar zijn ze dus.

Met een E
Terug bij het zitje staat er geen cappuccino op me te wachten en is de receptioniste verdwenen. Maar daar is Henk al om mij op te halen. Hij lacht breed naar me: “Diana, welkom!” “Hallo Henk, en het is Diane, met een E”, zeg ik. Naammissers kun je niet vroeg genoeg corrigeren. Samen staan we in de lift naar de 6e etage. “Heb je een goede reis gehad? Kon je het vinden?”, vraagt Henk attent. “Mooi hè, ons nieuwe pand” gaat hij verder, zonder mijn antwoord af te wachten. “We zijn nog bezig met de tuin bij de entree, dat wordt prachtig. Over zes weken is het klaar”. “Goh, dan al”, zeg ik en ik kijk naar mijn schoenen die nog dof zijn van de modder.

Paperassen
We lopen de vergaderkamer in. Alle stoelen zijn bezet, op één na. Daar liggen de paperassen van Henk. Henk stelt mij met luide stem voor aan zijn collega’s. “Dit is Diana van Dijk, de hospitality-dame van CSU. Zij komt bij ons inspiratie opdoen over gastvrijheid.” De heren stellen zich voor en ik vraag Henk waar hij mij aan tafel gedacht had. “Oh, je hebt geen stoel! Momentje.”

Eén van de collega’s biedt me koffie aan uit een thermoskan. Geen cappuccino hierboven helaas. Henk komt aanrijden met een bureaustoel voor mij. Hij neemt ook plaats en neemt het woord. “En Diana, hoe ervaar je hospitality tot nu toe in ons hoofdkantoor?” Trots kijkt hij om zich heen. Ik antwoord: “leuk dat je het vraagt Henk! Het is trouwens Diane met een E. En wil je een eerlijk antwoord?”

 

Geschreven door: Diane van Dijk
Diane van  Dijk

Diane van Dijk is directeur Commercie & Hospitality bij CSU. Haar voelsprieten staan altijd en overal op scherp om trends, bloopers en ontwikkelingen op het gebied van gastvrijheid, klantgerichtheid en hartelijkheid te spotten. De menselijke beleving van bezoekers, gasten en medewerkers staat bij Diane centraal. In haar columns deelt ze haar ervaringen.

Reacties

Meer informatie
Woordvoerder
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.