Home > Blog > En de winnaar is

En de winnaar is

Maandag 11 April 2016
Door: Diane van Dijk, directeur Hospitality en National Accounts bij CSU
Tags Hospitality 

En de winnaar is
Zenuwachtig zitten we langs de catwalk te wachten op de uitslag van de fashion award. Daar zitten we dan als nuchter oer-Hollands schoonmaakbedrijf midden tussen de glamour, met Sylvana Simons als presentator.

Genomineerd!
Een paar weken geleden werden we verrast met de nominatie van onze nieuwe hospitality kledinglijn voor de Corporate Fashion Award. We wisten niet eens dat die bestond! Schijvens Confectiefabriek, de fabrikant van onze kledinglijn had ons opgegeven. Op de catwalk komt het ene na het andere model voorbij. In kleding van organisaties als Gamma, KPN, NS, ANWB, Ekoplaza, Maasstad ziekenhuis. En CSU natuurlijk!

Doe-het-zelf
Onze nieuwe kledinglijn hebben we niet laten ontwerpen door een couturier, zoals andere genomineerden. Nee, dit hebben we zelf gedaan, samen met de fabrikant. En niet alleen achter bureaus en tekentafels. We hebben juist onze schoonmaakmedewerkers mee laten denken en uitvoerig laten testen. Want het uniform moet niet alleen representatief zijn. Het moet ook comfortabel draagbaar en werkbaar zijn. Medewerkers moeten zich er prettig in voelen, zich er trots in voelen en het moet bijdragen aan hun werkplezier.

Duurzaam en cultureel verantwoord
Het resultaat van de nieuwe kledinglijn mag er zijn, zo blijkt wel uit onze plaats in de finale. De kleuren zijn antracietgrijs met frisgroene details. De lijn houdt rekening met de verschillen in lichaamslengte en culturele achtergrond van de ruim 100 nationaliteiten van onze teams. Er zijn 6 verschillende uniformen, waarbij de outfit van de schoonmaakmedewerksters bestaat uit een antracietkleurige broek met een tuniek die de billen goed bedekt, wat belangrijk is in verschillende culturen. Hieronder dragen ze een groen shirt van Singtex recyceld pet polyester. Dit duurzame materiaal wordt veel gebruikt in sportkleding en neemt transpiratievocht en -geur goed op. Er hoort ook een hoofddoek bij die moslima’s desgewenst kunnen dragen. Ook deze hoofddoek is uitgebreid getest en heeft nu precies de goede maat en gladheid. Verder zijn er overhemden, bloezen, poloshirts, gilets, kostuums en stropdassen in de kledinglijn.

Kleren maken de man/vrouw
Sinds begin 2016 dragen onze hospitality medewerkers dit uniform en ze zijn laaiend enthousiast. Kleding doet iets met je. Het heeft invloed op je gevoel en op je zelfvertrouwen. In deze kledinglijn voelen onze medewerkers zich trots, gewaardeerd, gerespecteerd. Het zit lekker en staat mooi en fris, ook na een dag flink doorwerken. Onze hospitality teams zijn altijd zichtbaar aan het werk. Ze hebben contact met de gebouwgebruikers en stralen gastvrijheid uit. In hun nieuwe outfit voelen ze zich nu nog meer thuis in deze rol.

Nagelbijten
“En de winnaar in de categorie Corporate Fashion Award is…” Sylvana rekt de spanning nog even, wij bijten op onze nagels. Nu we genomineerd zijn willen we natuurlijk winnen ook! “Nederlandse Spoorwegen”, roept Sylvana. Wij applaudisseren mee en lachen naar elkaar. We hebben niet gewonnen, maar we hebben een bijzondere avond gehad in een hele andere wereld dan we gewend zijn. We zijn vereerd met de nominatie en vooral ook heel blij dat onze medewerkers onze nieuwe kledinglijn zo gaaf vinden. 

Geschreven door: Diane van Dijk
Diane van  Dijk

Diane van Dijk is directeur Hospitality & National Accounts bij CSU. Haar voelsprieten staan altijd en overal op scherp om trends, bloopers en ontwikkelingen op het gebied van gastvrijheid, klantgerichtheid en hartelijkheid te spotten. De menselijke beleving van bezoekers, gasten en medewerkers staat bij Diane centraal. In haar columns deelt ze haar ervaringen.

Reacties

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.