Home > Blog > Een beurs als ontmoetingsplek

Een beurs als ontmoetingsplek

Woensdag 10 Februari 2016
Door: John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur


Beurzen bezoeken, is dat eigenlijk nog van deze tijd? Beurzen en markten zijn er al sinds mensenheugenis. Een ontmoetingsplaats van mensen die hun waren tonen. Maar wat moet je tonen als je in de zakelijke dienstverlening zit, zoals wij? Er is geen concreet product wat we onze klanten en prospects kunnen tonen. En bovendien zijn het de medewerkers die de kwaliteit van onze dienst bepalen. We leven in toenemende mate in een digitale, online wereld waarin alle informatie snel en overzichtelijk voorhanden is. Bezoeken mensen dan nog wel een (vak)beurs? En waarom?, vroeg ik me laatst af?

Voor mezelf ben ik er snel uit: ik heb weer genoten van de Facilitaire beurs, een paar weken geleden. En met mij vele andere bezoekers. Een beurs stelt mij, en mijn collega’s, in staat om persoonlijk met klanten, prospects en relaties te spreken. Dit zorgt voor inspiratie en interactie, naar mijn idee twee onmisbare zaken binnen klantrelaties. En natuurlijk is het ook altijd interessant en leuk om zelf lekker rond te lopen en bij de andere stands te kijken. Zo blijf ik op de hoogte van wat er speelt en natuurlijk doe ik, bewust én onbewust, ideeën op. En ook hier komt persoonlijk contact weer om de hoek kijken. Want hoe prettig is het om bekenden even de hand te schudden en te informeren waar men zoal mee bezig is?

Maar wat dan tijdens mijn rondgang over de beurs weer opvalt, is dat de aandacht voor techniek en digitalisering blijft toenemen. Gaat het klantcontact dadelijk toch alleen nog via de digitale weg en staan we niet meer op een beurs? Is persoonlijk contact dan niet meer noodzakelijk en gaat ‘ the Internet of Things’ ons leven beheersen? Zelf ben ik er van overtuigd dat dit niet zal gebeuren;  naar mijn idee blijven beurzen een belangrijke rol spelen als persoonlijke ontmoetingsplaats en dat is in de zakelijke dienstverlening toch cruciaal. Het zal een kwestie zijn van een goede balans zoeken tussen de digitale en menselijke kant van het contact, want het een sluit het ander niet uit. Dus zeg ik: graag tot volgend jaar in Den Bosch!

 

Geschreven door: John van Hoof
John van Hoof

John van Hoof is sinds 2012 voorzitter Raad van Bestuur bij CSU. Daarnaast is hij bestuurslid van branchevereniging OSB en heeft hij jarenlange ervaring in de (bedrijfs)gezondheidszorg.  

Reacties

Meer informatie
Woordvoerder
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.