Home > Benchmark

Facilitaire Innovatie 2019

Er is behoorlijk wat aan de hand op het gebied van Facility Management. Meer ondernemerschap, zelfsturing en de empowerment van facility partners moeten zorgen voor een verdere verbetering van de prestaties. Daarnaast krijgen hospitality en gastbeleving meer ruimte en aandacht. Dat vraagt om vernieuwing, anders denken en om de slimme inzet van nieuwe technologie. Met de nationale benchmark Facilitaire Innovatie 2019 onderzoekt CSU welke stappen toonaangevende organisaties nemen op het gebied van vernieuwing van het Facilitair Management.

Vragen die in het onderzoek aan de orde komen, zijn onder meer:

• Welke uitdagingen op het gebied van Facility Management hebben in 2019 prioriteit?
  • Hoe wordt innovatie en vernieuwing georganiseerd?
  • Welke stappen worden gezet op het gebied van hospitality & beleving?
  • Aan welke technologieën wordt veel aandacht besteed?

Doe mee aan de benchmark

Persoonlijke benchmark

Als deelnemer aan het onderzoek ontvangt u na afloop een persoonlijke benchmark in de vorm van uw uitkomsten afgezet tegen de antwoorden van andere deelnemers. Dat biedt u een unieke inkijk waar u staat ten opzichte van andere, vergelijkbare Facility Management organisaties.

Het onderzoek is een initiatief van CSU. Vragen of opmerkingen over het onderzoek kunnen worden gericht aan hospitality@csu.nl.

Wij wensen u een inspirerend vergelijk!

Het onderzoeksteam van CSU

Facility Management: dé trends voor 2019

Vrijdag 23 November 2018

Geschreven door: Diane van Dijk, directeur Hospitality en National Accounts bij CSU

Waren facility managers de afgelopen jaren voornamelijk bezig met kostenbesparing, tegenwoordig draait het steeds meer om hospitality, klantbeleving en vernieuwen. Als ik kijk naar de trends, denken we minder in silo´s en is samenwerken de verbindende factor. Alleen samen creëren we de ultieme klantreis!