Iedere werkdag stapt schoonmaakmedewerker Sercinch met een glimlach binnen bij de tandartsenpraktijk. Flexibiliteit is haar tweede natuur: “Kan ik vandaag iets doen wat niet op het programma staat?” Secuur, vriendelijk en gastvrij werkt ze zich door haar taken heen. Zo ervaart praktijkmanager Samantha Stange van Samenwerkende Tandartsen Oudenbosch de samenwerking met CSU.
Binnen de dentale zorg is een schone werkomgeving cruciaal, niet alleen voor de hygiëne, maar ook voor een betrouwbare, professionele uitstraling. Colosseum Dental, waar de praktijk in Oudenbosch deel van uitmaakt, is de grootste dentale zorgverlener in de Benelux. In Nederland beheert het bedrijf ruim 110 moderne tandartspraktijken, waarin jaarlijks meer dan 600.000 patiënten worden geholpen door circa 2.500 mondzorgprofessionals.
Sinds 2021 vertrouwt Colosseum Dental op CSU als vaste facilitaire partner binnen haar praktijken, laboratoria en op het hoofdkantoor. Wat deze samenwerking bijzonder en gelijkwaardig maakt, is het gedeelde inzicht dat schoonmaak mensenwerk is: meestal verloopt alles vlekkeloos, soms gaat er iets mis. Dankzij een helder werkprogramma, een effectief meldingssysteem en bovenal wederzijds respect en gedeelde kwaliteitsverantwoordelijkheid, ontstond een fijne samenwerking.
Bosco Boog, facilitair manager bij Colosseum Dental, vat het treffend samen: “Schoonmaken doen we met mensen, voor mensen. Maar mensen – bij ons én bij CSU – hebben soms een mindere dag, of begrijpen een boodschap net anders dan bedoeld. Ontstaat er daardoor een verstoring en is direct overleg met de schoonmaakmedewerker niet mogelijk, bijvoorbeeld omdat de praktijkmanager het pas de volgende dag signaleert? Dan wordt het geregistreerd in het FMIS (Facilitair Management Informatie Systeem), waarna CSU het signaal oppakt.”
Daarbij blijft de schoonmaakmedewerker niet buiten beeld, maar wordt actief betrokken en gewaardeerd: Heb je genoeg tijd? Is je werkrouting logisch? Loop je tegen obstakels aan? Zo houden we het werkbaar, en de lijntjes kort.
Bosco vervolgt: “Het besef als opdrachtgever dat schoonmaak mensenwerk is, is cruciaal in de schoonmaakbranche. Iedereen beleeft ‘schoon’ op zijn eigen manier, het blijft een kwestie van perceptie. Daarom is wederzijds begrip essentieel. Op meer dan 90% van onze locaties wordt naar tevredenheid schoongemaakt. Geen perfecte score, maar wél een realistische – waar we met recht best trots op mogen zijn.”
Bij klachten wordt er geluisterd. “CSU denkt mee en pakt door. We voelen ons gehoord, er is transparantie en oplossingsgerichtheid. Dat maakt ze meer dan gewoon een leverancier”. Dankzij duidelijke afspraken wordt die aanpak geborgd: klachten en verstoringen worden geregistreerd in een FMIS. Wat opvolging niet alleen waarborgt, maar ook inzicht biedt aan praktijkmanagers en leidinggevenden van CSU. Zo kunnen we onze samenwerking steeds verder verbeteren.
Waarom CSU? “Naast een goed werkprogramma en scherpe prijs, waren het medewerkersbeleid van CSU en de landelijke dekking doorslaggevend – onze praktijken zitten verspreid door heel Nederland. Bij verbouwingen of organisatorische wijzigingen beweegt CSU mee: schoonmaakmedewerkers worden betrokken, taken aangepast of nieuwe collega’s aangetrokken. Bovendien zet CSU zet haar mensen op één. En dat past bij hoe wij als werkgever ook naar onze medewerkers kijken”.
Heb je interesse in een partnerschap CSU? Neem dan contact met ons op of vraag vrijblijvend een offerte aan.
“CSU denkt mee en pakt door. We voelen ons gehoord, er is transparantie en oplossingsgerichtheid. Dat maakt ze meer dan gewoon een leverancier.” – Bosco Boog