Home > Over CSU > Duurzaam > Milieu > Milieutips > Milieutips voor persoonlijke verzorging

Milieutips voor persoonlijke verzorging

Douchen
Iedereen wil dagelijks onder de douche. Dat kost iedereen in Nederland samen miljarden liters water. Erg zonde als je kijkt naar landen die niet eens schoon drinkwater ter beschikking hebben. Bovendien is er een makkelijke manier om water te besparen. Als je douchet dan verbruik je gemiddeld per douche zo'n 60 liter water.

Als we met zijn allen iets korter douchen dan kunnen we samen per jaar meer dan 25 miljard liter drinkwater besparen!

Een gewone douchekop laat zo'n 10 liter water per minuut door, dit kan zelfs gaan tot 15 liter per minuut. Door een waterbesparende douchekop te nemen kun je 1/3 tot de helft van het waterverbruik besparen. Dit bespaart je gemiddeld 18 euro per jaar op je water en energierekening terwijl het douchecomfort hetzelfde blijft.

Tanden poetsen
Misschien doe je het zelf ook wel maar heb je er geen idee van hoeveel je in het jaar er aan kwijt bent, het water laten lopen tijdens het tanden poetsen. Zet tijdens het poetsen de kraan gewoon uit en laat hem niet aan staan. Hiermee bespaar je vele liters in een jaar.