Veertienjarige Kayleigh is voor één dag lid Raad van Bestuur van CSU

baas-van-morgen-Veertienjarige Kayleigh is voor één dag lid Raad van Bestuur van CSU

CSU doet op donderdag 23 januari weer mee aan JINC Baas van Morgen. Dan zitten ruim driehonderd basisschool- en vmbo-leerlingen voor één dag op de stoel van een Nederlandse directeur, ceo of politicus. Voor deze zesde editie maakt Suzan Stadhouders (lid Raad van Bestuur) plaats voor Kayleigh van de Wijngaard (14 jaar), leerling aan het Van Maerlant College in Den Bosch.

In Nederland groeien meer dan 600 duizend kinderen op in een omgeving met een sociaal-economische achterstand. Voor hen is een succesvolle loopbaan niet vanzelfsprekend – vaak missen ze de financiële middelen, rolmodellen en een netwerk. Tijdens JINC Baas van Morgen kunnen ze alvast hun vleugels uitslaan, op een bijzondere positie aan de top van een bedrijf. Donderdag schuift Suzans jonge plaatsvervanger aan bij een brainstorm over een nieuwe arbeidsmarktscampagne voor vakantiekrachten.

Iedereen welkom
‘Bij CSU is iedereen welkom. Je achtergrond is voor ons niet belangrijk. Je talent en enthousiasme, dáár gaat het om’, vindt Suzan Stadhouders. ‘Daarom investeren we al jaren in gelijke kansen voor iedereen, bijvoorbeeld via onze social-returnprogramma’s. Deelname aan JINC Baas van Morgen is voor ons dan ook een logische keuze’. Ze heeft er ontzettend zin in. ‘Vakantiekrachten kunnen later uitgroeien tot vaste topcollega’s. Hartstikke belangrijk om te weten hoe we hen het beste kunnen bereiken, juist nu de arbeidsmarkt zo krap is. En wie kan ons beter helpen dan iemand uit het hart van de doelgroep?’

JINC Baas van Morgen
Baas van Morgen is een jaarlijks initiatief van JINC, een non-profitorganisatie die strijdt tegen kansenongelijkheid onder jongeren. Naast CSU doen nog ruim driehonderd organisaties en politici mee, zoals DHL Express, ABN AMRO en Ank Bijleveld, minister van Defensie. Ook is CSU in goed Brabants gezelschap, met onder andere deelnemers als DAF Trucks, Philips, NXP, Gemeente Den Bosch en Arriva.

Benieuwd hoe Kayleigh en Suzan JINC Baas van Morgen ervaren? Houd CSU’s LinkedIn, Twitter en Facebook in de gaten!