Home > Nieuws > Hotelschoonmaker CSU Albatros partner voor Cursus- en Vergadercentrum Domstad

Hotelschoonmaker CSU Albatros partner voor Cursus- en Vergadercentrum Domstad

Vrijdag 10 Oktober 2014

Qua hospitality heeft CSU Albatros een hele hoge standaard’ In Cursus- en Vergadercentrum Domstad is geen hotelkamer te vinden. En toch werkt het Training- en congrescentrum samen met een schoonmaakbedrijf, gespecialiseerd in de hotellerie: CSU Albatros. 'Bewust', zegt general manager Roel Klaassen. 'Een regulier schoonmaakbedrijf kan nooit de flexibiliteit bieden die wij vragen.' En niet te vergeten het hospitalityniveau. 'Je kunt aan alles merken dat de medewerkers van CSU Albatros gewend zijn te opereren in een andere omgeving. Zij hebben een veel hogere hospitalitystandaard.'

Bezoekers lopen in en uit in Cursus- en Vergadercentrum Domstad, aan de westkant van het Centraal Station Utrecht. ‘Net als in de hotellerie is bij ons niet elke dag hetzelfde qua schoonmaakwerk', legt Roel Klaassen de keus voor CSU Albatros uit. 'De vraag naar schoonmaak kan bij ons elk moment anders zijn. Een ruimte die we niet verhuren hoeft ook niet te worden schoongemaakt. En dan hebben wij ook nog eens te maken met seizoensinvloeden. CSU Albatros heeft er geen moeite mee om daarop in te spelen. Dat is voor ons de belangrijkste reden om met een organisatie uit de hotelschoonmaak in zee te gaan.'

Om het complexe schoonmaakproces geordend te laten verlopen, werken de schoonmakers van CSU Albatros nauw samen met de afdelingen Banqueting en Reserveringen. Roel Klaassen: 'Onze medewerkers van de Banqueting- afdeling zorgen voor het gereedmaken van de ruimtes, het faciliteren van de gasten en de catering. Ook ruimen zij na afloop de ruimtes weer op. Daarna moet CSU Albatros direct de ruimten schoonmaken. Dat proces vraagt een heel goede afstemming tussen die drie partijen. Wat er ook gebeurt, gasten krijgen waar ze recht op hebben: een schone ruimte. De schoonmakers communiceren heel goed met onze eigen mensen. Sterker nog, we kunnen niet zonder elkaar.'

'Meer dan schoonmaak alleen'
Bij Cursus- en Vergadercentrum Domstad werkt een vast schoonmaakteam. Logisch, zegt Roel Klaassen. 'Je kunt niet zomaar bij ons komen werken. Bij Domstad komt er wel meer bij kijken dan schoonmaak alleen. Daar moet je wel op gericht zijn.' Want hospitality staat bovenaan in Domstad. 'Een voorbeeld: het kan zomaar gebeuren dat een gast een schoonmaker aanspreekt. Als die het antwoord op die vraag niet weet, dan is het wel zo netjes als de gast wordt verwezen naar de receptie. Een schoonmaker moet dus goed kunnen communiceren in het Nederlands.' Dat hoge hospitalityniveau bleek voor een schoonmaakbedrijf als CSU Albatros vanzelfsprekend, constateert Roel. 'Je merkt aan alles dat CSU Albatros gewend is te opereren in een andere omgeving. De hotelschoonmaak is een compleet andere doelgroep. Daar spelen ze heel goed op in. Medewerkers worden op een heel andere manier gebriefd, maar ook gekleed. Een oorbel of zichtbare tatoeages: daar hoef je het niet eens over te hebben, dat gebéurt bij CSU Albatros niet. Qua hospitality heeft CSU Albatros een hele hoge standaard.

'Heel tevreden'
'Hoe je het ook wendt of keert; schoonmaken is mensenwerk. De mensen die wij zoeken, moeten niet alleen goed kunnen poetsen. Bij ons komt het aan op de juiste persoon op de juiste plaats neerzetten. Over de aansturing niets dan lof. Met de mensen die we nu hebben kan ik alleen maar zeggen dat we heel tevreden zijn.'

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.