Home > Nieuws > Geslaagd interactief CSU congres “Let’s Innovate Hospitality”

Geslaagd interactief CSU congres “Let’s Innovate Hospitality”

Donderdag 06 Oktober 2016

Hoe kan Hospitality zich door innovaties in de facilitaire dienstverlening verder ontwikkelen? Deze vraag stond centraal tijdens het CSU congres “Let’s Innovate Hospitality” op 22 september in de Efteling. CSU trakteerde 160 aanwezigen op een inspirerende middag vol kennisoverdacht, interactie en interessante sprekers. Voor deze derde editie, voegde CSU de component innovatie toe.

Dagvoorzitter Astrid Joosten betrok de gasten op zeer interactieve wijze via het systeem BuzzMaster bij het programma en de presentaties van de sprekers. De beleving van facilitaire dienstverlening verhogen door hospitality en innovaties, stond centraal in de bijdragen van Christa Beaufort van ABN AMRO, trendwatcher Vincent Everts en CSU’s directeur Hospitality & National Accounts Diane van Dijk. Diane van Dijk belichtte aansprekende praktijkvoorbeelden die CSU inmiddels bij vele opdrachtgevers toepast waaronder het hospitalityspel, de opfriskit, en de BeSense pilot sensor based cleaning. Laatsgenoemd voorbeeld is een co-creatie met Heijmans, Ericsson en Clickey. “Het is van belang om partners op te zoeken en de handen ineen te slaan. Samen wordt het effectiever, efficiënter en leuker. Daar geloven wij in.”

Trendwatcher Vincent Everts nam de aanwezigen mee op zijn ontdekkingstocht langs interessante innovaties waaronder robotisering, het gebruik van sensoren en virtual reality. “Smart cleaning is de trend. Schoonmakers krijgen hulp van digitale hulpmiddelen om hun werk beter en efficiënter te kunnen doen.”

Ook ABN AMRO is op zoek naar manieren om trends, ontwikkelingen en innovaties zo optimaal mogelijk in te zetten om de klant tevreden te houden. Christa Beaufort (hoofd business management & strategy facility management ABN AMRO) ging in op hoe facilitair management zich steeds meer op strategisch niveau beweegt. “Door opkomst van automatisering zijn er steeds minder contactmomenten, dus de momenten die er zijn worden steeds belangrijker. Juist op die momenten moet je de wow-factor proberen te bereiken.”

Als afsluiter van de middag blikte cabaretier Marcel Stevens op een luchtige wijze terug op het congres. Alle sprekers passeerden nogmaals de revue. Uit de interactieve evaluatie aan het einde bleek dat de bezoekers enthousiast waren over de inspiratie en gegeven praktijkvoorbeelden.

Lees hier het artikel op Service Management: Congres schoonmaakbedrijf CSU: het gaat om het gevoel (23 september 2016)

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Altijd scherp op het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van CSU.