Home > Nieuws > CSU en Tzorg doneren 10.000 schoonmaakpakketten

CSU en Tzorg doneren 10.000 schoonmaakpakketten

Maandag 07 December 2020

CSU en thuiszorgorganisatie Tzorg reikten vandaag 10.000 schoonmaakpakketten uit aan Voedselbanken Nederland. Familie aandeelhouder Ester van der Linden-van der Heijden overhandigde de eerste 250 pakketten symbolisch aan Jan Janssen, voorzitter van de lokale voedselbank in Veghel. De overige 9.750 pakketten verdeelt de Voedselbank over heel Nederland.

CSU en Tzorg zijn familiebedrijven, waarin het vanzelfsprekend is om persoonlijke aandacht te hebben voor iedereen. Juist nu, tijdens de coronacrisis, kunnen veel gezinnen in Nederland wel een beetje extra steun gebruiken. Deze actie helpt daarbij, aangezien een schone leefomgeving bijdraagt aan een goede mentale en fysieke gezondheid.

Goede hygiëne is in deze tijd extra belangrijk maar de juiste middelen hiervoor zijn niet voor iedereen even toegankelijk. Met het pakket, dat verschillende schoonmaakmiddelen en -producten bevat, leveren CSU en Tzorg hier een bijdrage aan. Daarbij geloven we ook in de noodzaak van zulke initiatieven op lange termijn, om zo duurzaam te blijven ondernemen. De gift wordt daarom een jaarlijks terugkerende traditie.

Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur CSU: “2020 was een bijzonder jaar, om het maar zacht uit te drukken. Daarom wilden wij, meer nog dan normaal, echt iets voor de mensen doen die het moeilijk hebben. Iedereen heeft recht op een hygiënische, veilige omgeving, maar ook op een aangenaam huis. Wie geen geld heeft om voedsel te kopen heeft vaak ook geen, of niet genoeg, schoonmaakbenodigdheden. Daar willen wij een bijdrage aan leveren.”

Alfred de Weert, directeur Tendermanagement CSU: “Wij willen een zo breed mogelijke impact hebben in de gemeenschap waarin wij werken en leven. We hopen dat deze pakketten een beetje meer licht en lucht geven tijdens de feestdagen, bij mensen die aan het einde van dit bijzondere jaar wel een beetje hulp verdienen.”

Lees hier het volledige persbericht

Woordvoerder
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl

Nieuwsbrief

Altijd scherp op het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van CSU.