Home > Klantverhalen > Stip Hilversum

Stip Hilversum

Geert is scherp op samenwerking

Geert Looyschelder, directeur-bestuurder Stip Hilversum
Stip Hilversum is een scholenkoepel met veertien basisscholen, verdeeld over negentien locaties. Hier verzorgt CSU de dagelijkse schoonmaak. “Je kunt je voorstellen dat de dynamiek op een basisschool heel anders is dan op een kantoor”, vertelt Geert. “Met tot wel dertig kinderen in een klaslokaal, die hier samen leren en spelen. Ja, dat is uitdagend, terwijl de hygiëne uitstekend moet zijn.” Logisch dat de schoonmaaknorm hoog ligt. En daarom koos Stip voor CSU.

Bijzonder vindt Geert de overeenkomsten tussen Stip en CSU. “Ook bij CSU maken de mensen het verschil. Ze doen niet ‘gewoon’ hun werk, maar voelen zich daar ook verantwoordelijk voor.” Dat merkt hij aan alles: flexibel zijn, meedenken en samenwerken. “Onze organisaties werken allebei ongelooflijk resultaatgericht, maar niet ten koste van de menselijke maat. De communicatie verloopt altijd open en eerlijk: wat kunnen zij nog beter doen, en welke rol hebben wij? Ook als er een ouderavond of feestje is, wordt er meegedacht. Door het management, maar ook door de schoonmakers zelf. Of ze later, of juist eerder kunnen komen. Of ze iets extra’s kunnen doen.”

Na vier jaar is CSU dan ook een echte partner, vindt Geert. “En zoals in elke relatie, doe je iets extra’s voor elkaar. Waardevol is bijvoorbeeld de sponsoring door CSU van een kunstwerk in Integraal Kindcentrum Villa Vrolik, een van onze scholen. Aan de andere kant werven wij via onze eigen website ook schoonmakers voor CSU. Zij voelen als collega’s, ze horen erbij.”