Home > Klantverhalen > Nusantara Zorg

Nusantara Zorg

Marleen is scherp op samenwerking

Marleen Koetsier, teamleider Facilitair Nusantara Zorg
Voor wonen en zorg kunnen ouderen met een Nederlands-Indische of Indonesische achtergrond terecht bij Nusantara Zorg. Op de locaties in Apeldoorn en Bussum houdt CSU alle kamers en algemene ruimtes schoon. “Als cultuurspecifieke organisatie laten we de gebruiken van bewoners volledig in hun waarde”, licht Marleen toe. “Hier kunnen ze helemaal zichzelf zijn.” De aanpak van Nusantara is respectvol, persoonlijk en van hoge kwaliteit. Precies die eigenschappen vonden ze in CSU.

Marleen vervolgt: “De schoonmakers horen gewoon bij ons team. Ze zijn zó lief voor onze bewoners, maken altijd een praatje, voelen zich betrokken. Niets gaat op de automatische piloot.” Daarom trekken CSU en Nusantara ook nauw op in het opleiden van schoonmakers. Net als de Nusantara-collega’s krijgen ze handige adviezen om met dementerenden om te gaan en een speciale introductietraining. “Hierin leren ze de achtergrond van onze bewoners kennen. Hoe zijn ze in Nederland gekomen? Welke herinneringen dragen ze met zich mee?”

Marleen vindt het ook fijn dat CSU de dienstverlening flexibel kan aanpassen, zodat de belevingskwaliteit altijd hoog blijft. “Ik word echt ontzorgd. Als er iets is, wordt het meteen geregeld.” Ook de schoonmakers zelf denken mee. Zo zijn bewoners gehecht aan hun ‘vaste kamerschoonmaker’ en in vakantietijden wordt het rooster zo ingedeeld, dat er zoveel mogelijk bekende gezichten aanwezig zijn. “Voor onze bewoners is continuïteit belangrijk. Fijn dat CSU dit altijd op het netvlies heeft.”

“De persoonlijke benadering van CSU spreekt ons erg aan. Bovendien werkt CSU sterk oplossingsgerichtheid, en dat is prettig. Als er iets is, wordt het meteen geregeld. Ook de schoonmakers zelf denken mee. Zo zijn bewoners gehecht aan hun ‘vaste kamerschoonmaker’ en in vakantietijden wordt het rooster zo ingedeeld, dat er zo veel mogelijk bekende gezichten aanwezig zijn. Mooi dat CSU continuïteit altijd op het netvlies heeft. Bovendien werkt CSU sterk oplossingsgerichtheid, en dat is prettig. Als er iets is, wordt het meteen geregeld. Ook de schoonmakers zelf denken mee. Zo zijn bewoners gehecht aan hun ‘vaste kamerschoonmaker’ en in vakantietijden wordt het rooster zo ingedeeld, dat er zo veel mogelijk bekende gezichten aanwezig zijn. Mooi dat CSU continuïteit altijd op het netvlies heeft.”