Home > Klantverhalen > Gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam

Ab is scherp op beleving

Ab Bruinekool, Hoofd Facilitymanagement bij de Gemeente Rotterdam
Van kantoorlocaties en uitvoeringslocaties tot burgerbalies: de negentig locaties die CSU bij de Gemeente Rotterdam schoonmaakt, zijn enorm divers. “Elke locatie stelt zijn eigen specifieke eisen aan de schoonmaak. Zo moet er bij de publieke ruimtes rekening worden gehouden met de aanloop van burgers. Bij de uitvoeringslocaties is er sprake van piekbelasting wanneer de wijkonderhoudsploegen terugkomen voor hun pauzes. En in het gemeentelijk archief zijn er weer hele speciale eisen voor de omgang met het archiefmateriaal. CSU weet precies wat er op iedere locatie nodig is en levert!”

De beleving van de burgers en de twaalfduizend medewerkers staat voor de Gemeente Rotterdam voorop. En die beleving is goed! “Medewerkers zijn tevreden. In onze jaarlijkse meting krijgen we een goed cijfer voor de kwaliteit van de schoonmaak. Daarbij waarderen onze medewerkers de laagdrempelige omgang met de mensen van CSU. De schoonmakers zijn zichtbaar, maken contact en spelen snel op incidenten in.” Zelf ervaart Ab de samenwerking ook als heel prettig. “We kennen elkaar en de lijnen zijn kort. We zijn echt samenwerkingspartners in plaats van opdrachtgever en opdrachtnemer.”

In die samenwerking staat innovatie en verbinding hoog op de agenda. “Vernieuwen en verbeteren, dat hoort echt bij de Gemeente Rotterdam. CSU denkt daarin met ons mee. Bijvoorbeeld als het gaat om efficiënte verbindingen met andere facilitaire dienstverleners als een cateraar of de beveiliging. Maar ook op het gebied van technologie. Zo start CSU een pilot voor de toepassing van nanocoating in onze ‘natte’ ruimtes. Door zo’n coating hecht vuil minder aan het oppervlak. De ruimtes ogen daardoor hygiënischer, waardoor de gebruiksvriendelijkheid toeneemt. Daarnaast zijn er minder schoonmaakmiddelen nodig, en daarmee draagt CSU bij aan de duurzaamheiddoelstellingen van de Gemeente Rotterdam. Een echte win-win!”