Home > Klantverhalen > Delta-onderwijs

Delta-onderwijs

Ad is scherp op flexibiliteit

Ad Matheeuwsen, bovenschoolsdirecteur en portefeuillehouder Bedrijfsvoering bij Delta-onderwijs
21 basisscholen, zeshonderd leraren en ruim vijfduizend kinderen. Dat is Delta-onderwijs, een scholenkoepel in Oosterhout en omliggende dorpen. “Niet alleen voor al onze kinderen, maar ook voor hun ouders is een schone, hygiënische school belangrijk. Sterker, naast onderwijskwaliteit is dit doorslaggevend voor de schoolkeuze.”

Sinds CSU de lokalen, toiletten en algemene ruimtes schoonhoudt, heeft Ad de externe kwaliteitschecks teruggebracht van vier naar twee keer per jaar. “Het niveau ligt hoog, en wat ik ook prettig vind: het is een warme organisatie. Welke vraag je ook hebt, je wordt altijd vriendelijk behandeld. Hospitality zit duidelijk in hun DNA.” En dat geldt ook voor flexibiliteit, vindt hij. “Helaas moet er weleens een school sluiten, we kunnen dat pas laat communiceren. Flexibiliteit is dan noodzakelijk. Of soms blijven er nog enkele lokalen in gebruik. CSU stelt dan meteen een aangepast plan voor en houdt nooit star aan het contract vast.”

Over het contract gesproken: de prijs-kwaliteitverhouding is volgens Ad uitstekend. “Zodra de aanbestedingsronde weer nadert, laat ik een marktonderzoek uitvoeren. CSU’s marktconforme prijs blijft me verrassen. En als je tevreden bent over je schoonmaakpartner, zoals wij zijn, hoef je zo’n complex traject gelukkig niet in.”