Home > Duurzaam > Omgeving

Omgeving

Maatschappelijke omgeving

Als familiebedrijf zorgen we voor de wereld om ons heen. Dat zit in ons DNA. We kijken naar mensen om, binnen én buiten CSU. Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt. Oog hebben voor onze omgeving hoort daarbij. Bewustzijn en kennis over duurzaamheid - in de breedste zin - dragen we dan ook volop uit. Naar klanten, medewerkers en onze brede achterban.

Schoon voor onze Helden

De coronacrisis raakt iedereen en alleen samen worden we het virus de baas. Vanuit ‘Schoon voor onze helden’ bieden we kosteloze, extra schoonmaakhulp op plekken waar het hard nodig is. Zoals ambulanceposten, zorginstellingen en daklozencentra. Mar ook thuis, bij mensen die in vitale sectoren werken.

JINC Baas van Morgen

Iedereen verdient gelijke kansen op een mooie loopbaan. Daarom doen we mee met JINC Baas van Morgen. Alle deelnemers zitten op de basisschool of het vmbo en groeien op in een omgeving met een sociaaleconomische achterstand. Voor één dag kruipt een leerling in de huid van een van onze bestuurders.

Nationale MeewerkWeek

Mouwen opstropen en voeling krijgen met het hart van de organisatie. Dat is het doel van de Nationale MeewerkWeek, een initiatief van CSU. We stimuleren directies en managers in heel Nederland om even hun bureau voor de werkvloer te verruilen. Uiteraard doen onze kantoor-medewerkers ook mee, in de CSU MeewerkWeek.

Schoonmaakpakketten

Hygiëne is van levensbelang, dat maakte corona wel duidelijk. Maar niet iedereen kan de juiste schoonmaakmiddelen betalen. Daarom doneerden CSU en Tzorg tienduizend schoonmaakpakketten aan Voedselbanken. Ondersteuning aan de Voedselbank is een onderdeel van onze duurzaamheidsactiviteiten.

Sponsoring, sport en cultuur

CSU is sponsor van goede doelen en sportclubs, zoals:

• Het Nederlandse Rode Kruis
  • Lokale Agenda 21
  • Stichting Kinderen Kankervrij (KIKA)
  • Fonds Gehandicaptensport
  • Stichting Hulphond