duurzaam voor een groene wereld_samen scherper_samen schoner

Op zoek naar een schoonmaakorganisatie die zich inzet voor een beter milieu? Dat doen we voor en met jou.

Samen vergroenen

We worden steeds bewuster van de wereld om ons heen; we zien welke impact ons doen en laten heeft op het milieu. Ons doel is om de wereld beter achter te laten en ecologische uitdagingen niet door te schuiven naar volgende generaties. Met jou, partners en onze medewerkers. Dag in, dag uit werken we aan onze duurzaamheidsdoelstellingen. Zodat we samen vergroenen en onze uitstoot verkleinen.

Meten is weten

Vergroenen begint bij meten. Want meten is weten. Een cliché misschien, maar wel eentje waarin we oprecht geloven. Want alleen als je je startpunt kent, weten we ook of én zo ja, hoeveel milieu-impact we hebben. Een slim en vernieuwend hulpmiddel daarbij is Green & Social Impact. Voor een gedetailleerd beeld van de footprint.

Na een uitgebreide pilot zagen we dat wij op de volgende gebieden de meeste impact kunnen maken:

1. Het woon-werkverkeer
  2. Wasmachines
  3. Werkkleding
  4. Afvalzakken
  5. Overige elektrische apparaten

Deze inzichten zijn nu leidend voor onze dienstverlening en keuzes. Binnen onze organisatie, maar ook binnen die van onze klanten. Zo werken we iedere dag aan het tegengaan van klimaatverandering, het inpassen van circulariteit en het herstellen/verbeteren van biodiversiteit.

Meer weten over Green & Social Impact? Bekijk de video van onze CSU Innovatie Boost.

Verduurzamen in FM met CSU Green Impact

Groene initiatieven

Klimaatverandering

Minder broeikasgas produceren en onze ecologische footprint verkleinen door…

• datagedreven schoon te maken met Hi Five;
  • onze milieu-impact te berekenen met Green & Social Impact;
  • brandstof te besparen met innovaties als de zuinige DiBo-hogedrukreiniger;
  • ons wagenpark te verduurzamen: door de overstap naar elektrisch rijden stoten we 47% minder CO₂ uit;
  • te focussen op dagschoonmaak om lichten niet onnodig te laten branden.
Circulariteit
Biodiversiteit

Diversiteit en verscheidenheid aan levensvormen binnen ecosystemen zo hoog mogelijk houden door…

• vloeren duurzaam te onderhouden met de CSU Smartcoat;
  • elektrisch aangedreven straatveegmachines te gebruiken;
  • ons waterverbruik te verminderen door onze duurzame schrobzuigmachines.

Duurzaamheid en afvalmanagement

Iets dat al jaren tot de topprioriteit van facilitair Nederland behoort en nu iedereen bezig houdt met de veranderende wet- en regelgeving is duurzaam afvalmanagement. Er zijn zoveel oplossingen, technische gave innovaties en praktijkvoorbeelden beschikbaar. De vraag is; met welke aanpak breng je een stevige ambitie naar de praktijk? En hoe richt je de juiste sturingsmechanismen in? Deze en andere vragen stelden we tijdens onze CSU Innovatie Boost aan een mooi gezelschap aan tafel waarin de hele keten aan bod komt. Bekijk hiervoor de video.

Ook handig, onze Afvalpocket! Het geeft je de juiste richting om die eerste stappen te zetten voor het verbeteren van de afvalstromen in jouw organisatie.

Geerke Versteeg - Diane van Dijk - Diana Labberton - Joost Kamermans - Martijn Savenije praten over duurzaam afvalmanagement

Nog meer weten?

Bekijk meer over onze aanpak in ons jaarverslag.

Circulaire bedrijfskleding milieu duurzaam
SDG 13 Sustainable Development Goals duurzaam milieu klimaatactie samen scherp en schoner csu

Wist je dat…

CSU contact