Home > CSU > MVO

MVO

Scherp op een duurzaam schone, prettige omgeving

CSU is scherp op een duurzaam schone, prettige omgeving. Bijdragen aan het milieu en tevreden medewerkers zien wij als kans. Binnen onze MVO activiteiten ligt de nadruk op mensen en we zijn blij met de erkenning die derden ons geven voor investeringen in vooruitstrevende en soms unieke initiatieven die we voor onze mensen neerzetten.

We werken integraal en duurzaam aan MVO volgens ISO 26000; de internationale richtlijn voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ook ons jaarverslag is sinds 2008 opgebouwd volgens deze richtlijnen. CSU was in 2008 een van de top-10 organisaties in Nederland én de eerste in de branche die de ISO 26000 zelfverklaring voor MVO heeft opgesteld. CSU is partner van MVO Nederland en won diverse prijzen voor goed werkgeverschap. In de jaren 2014, 2015 en 2016 werd CSU uitgeroepen als Top Employer Nederland. In 2012 won CSU als eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf de MVO-award. En op 17 september jl. won CSU opnieuw de Golden Service MVO Award met voor Nederland unieke budgetcoaching. Sinds 2014 biedt CSU gratis laagdrempelige hulp bij financiële problemen voor alle medewerkers. Ze kunnen gebruikmaken van een telefonische helpdesk en budgetcoaching thuis. Lees hier het complete persbericht.

Het ziekteverzuim van CSU daalde in vijf jaar naar 3,9 procent, ruim onder het branchegemiddelde van 7 procent. Onze succesvolle preventieve verzuimaanpak is ook buiten de schoonmaakbranche niet onopgemerkt gebleven. Vakblad HRM Praktijk ging in gesprek met onze P&O directeur Marco Gramser.

Lees hieronder verder over:

Zelfverklaring (bijlage A)

Referentiematrix (bijlage B)