duurzaam voor een sociaal groene wereld_samen scherper_samen schoner

Duurzaam ondernemen, dat raakt mens, maatschappij en milieu. Samen werken we aan de groene wereld van morgen.

Gedreven door een groene, sociale wereld

0 %

minder CO2 uitstoot met Smartcoat, duurzaam vloeronderhoud

0 MJ

energie bespaard met duurzame, circulaire bedrijfskleding in jan ’22

0 %

besparing op stroomkosten en 46% op CO₂-uitstoot per jaar, met energie zuinige stofzuigers

Duurzaam ondernemen gaat over het verbeteren van ieders leefgeluk, het omkijken naar onze planeet. De wereld schoner, groener en socialer maken. Vandaag, maar zeker ook morgen en overmorgen. Want waarom zou je sociale en ecologische vraagstukken van vandaag doorschuiven naar morgen?

Wij voelen de verantwoordelijkheid om de wereld schoner, groener en socialer te maken. En dus pakken we alle uitdagingen met beide handen aan. Niet alleen, maar samen. Met jou. Het is een van de redenen dat we de Code Verantwoordelijk Marktgedrag hebben ondertekend. Want juist in co-creatie met medewerkers, leveranciers, partners en jou maken we de grootste stappen. We hebben elkaars inzichten en creativiteit nodig om verder te komen. Voor de huidige en de komende generaties.

Doelgericht stappen zetten

Om doelgericht te werk te kunnen gaan, houden we ons vast aan vier Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.

• Vinkje als icoon op csu.nl_donkergroen
    Goede gezondheid en welzijn (SDG 3)

Als mensenbedrijf zijn we dag in, dag uit bezig met het werk- en leefgeluk van jou, je medewerkers en de mensen om je heen. Datzelfde doen we voor onze eigen medewerkers. Niet alleen omdat we willen dat zij zich prettig voelen in hun werk, maar ook omdat gelukkige collega’s gemotiveerde collega’s zijn. En dat merk jij als opdrachtgever. Ons Fris in je Werk vitaliteitsprogramma ondersteunt, ontlast en motiveert onze collega’s.

Kwaliteitsonderwijs (SDG 4)

Zeker zo belangrijk: Kennis. Onze schoonmaakmedewerkers creëren iedere dag gezonde, gastvrije en gelukkige werk- en leefomgevingen. Om dit goed te doen, is kennis nodig. Want facilitaire dienstverlening is veel meer dan een schone vloer of een frisse vergaderzaal. Daarom dagen wij onze medewerkers uit om zich te blijven ontwikkelen. Dat doen we door opleidingen, trainingen en e-learnings aan te bieden. Kennis en diploma’s vergroten het zelfvertrouwen van onze collega’s. En ook dat merk jij, als opdrachtgever.

• Vinkje als icoon op csu.nl_donkergroen
    Eerlijk werk en economische groei (SDG 8)

De aarde meer leefbaar, sociaal en een stukje eerlijker maken. Dat kan alleen door actief samen te werken. Met jou, onze partners, maar ook zeker onze medewerkers. Dat zie je door onze focus op taakverbreding. Maar ook door de samenwerking met organisaties met dezelfde visie als wij. Samen scherper, slimmer en schoner.

Klimaatactie (SDG 13)

Samen met jou zetten we extra stappen voor een wereld die we met elkaar schoonmaken en schoonhouden. Door continu op zoek te gaan naar vernieuwingen om het klimaat te helpen. Bijvoorbeeld met Green & Social Impact. Onze droom is een groene standaard voor de hele schoonmaakbranche.

Hier meer over?

Bekijk de initiatieven die we nemen op het gebied van mens, milieu en maatschappij. Of lees meer in ons jaarverslag. Voor een mooiere wereld betrekken we iedereen bij ons gezamenlijke doel. Wie je ook bent, en wat je ook doet.

Ook handig, onze Afvalpocket! Het geeft je de juiste richting om die eerste stappen te zetten voor het verbeteren van de afvalstromen in jouw organisatie. Een thema dat tastbaar is én waarmee je direct al veel impact kan behalen.

Goedgekeurd door kenners

Kwaliteitsstempels onderstrepen dat we op de goede weg zijn. Daarom zijn we trots op onze certificeringen.

de internationale milieunorm ISO 14001;
    de internationale kwaliteitsnorm ISO 9001;
    NEN-ISO 26000:2010 zelfverklaring;
    de CO₂ Prestatieladder, trede 3;
    het Keurmerk Schoon;
    de Prestatieladder Socialer Ondernemen;
    de Veiligheid, Gezondheid en Milieu Checklist Aannemers (VCA);
    VSR-Keurmerk;
  • Vinkje als icoon op csu.nl_donkergroen
    het SNA-Keurmerk (NEN 4400-1).

Een duurzame partner

Als duurzame partner blijven we onszelf uitdagen. Dat doen we bijvoorbeeld door samen te werken met EcoVadis, een evidence-based online platform dat bedrijven in staat stelt de duurzaamheidsprestaties van hun leveranciers te evalueren. Met het tekenen van het Green Recovery Statement pleiten we er samen met 200 andere bedrijven voor dat duurzaamheid de hoeksteen van de corona-herstelplannen is.

Onze werkwijze leverde ons in 2012 als eerste Nederlands schoonmaakbedrijf de MVO-award op. En in 2015 ontvingen we voor de tweede keer de Golden Service Award met de in Nederland unieke budgetcoach, een onderdeel van Fris in je Werk.

Blijven vernieuwen voor mens, milieu en maatschappij

Ons beleid is gericht op het continu verbeteren van onze dienstverlening. Maar ook het creëren en steeds verbeteren van een goede en veilige werkomgeving. En het verder beperken van de milieubelasting van (schoonmaak)activiteiten op ieders leefomgeving. In onze KAM-beleidsverklaring leggen we uit hoe.

CSU contact