Home > Blog > Zo’n hospitality organisatie

Zo’n hospitality organisatie

Donderdag 15 Februari 2018
Door: Diane van Dijk, directeur Hospitality en National Accounts bij CSU

Ken jij zo’n gastvrije organisatie? Zo’n organisatie waar je zó heen rijdt dankzij de glasheldere routebeschrijving. Zonder files natuurlijk. Het zonnetje schijnt, jouw lievelingsliedjes op de radio, alsof ze zelfs dát voor je kunnen regelen.

Het grote genieten begint al in de parkeergarage van zo’n organisatie. Met kentekenherkenning kun je zó doorrijden. Vrolijke groene en rode lichtjes geven de vrije parkeerplaatsen aan. “Welkom mevrouw van Dijk” licht een bord op. Nou ja zeg, hoe welkom wil je het hebben!

Koekjesgeur en latte art
Bij de receptie weten ze ook al dat je bent gearriveerd. Als je de hal binnenloopt, heet een stralende dame je hartelijk welkom en neemt je jas aan. De wifi-code krijg je aangereikt, zonder dat je erom hoeft te vragen. Je mag even landen aan een gezellige leestafel met actuele tijdschriften en verschillende kranten. Een knappe barista zet een goddelijke cappuccino voor je neer. Precies zoals jij je koffie graag drinkt, dat hebben ze vast onthouden van de vorige keer dat je hier te gast was. Genietend drink je je koffie en knabbel je je koekje. De geur van de versgebakken koekjes vult de hal met een heerlijke, huiselijke geur. Rond de espressobar staan een aantal medewerkers. Met gelukzalige gezichten genieten ze van hun koffiemomentje.

Alles werkt
Dan komt je afspraak je ophalen. Nieuwsgierig kijk je rond in de wandelgangen van zo’n organisatie. Mooie open ruimtes, verschillende type werkplekken, veel licht. Hier zou je best kunnen werken! In de ruime vergaderruimte zijn de stoelen netjes aangeschoven, er staan verse bloemen en de ICT-apparatuur staat al aan. Je sluit je laptop aan. Altijd een spannend moment. En het werkt allemaal perfect! Zelfs de filmpjes in je presentatie doen het probleemloos, dankzij het snelle internet. Met scherp beeld en uitstekend geluid. Yes!

Zo'n lunch
Ondertussen wordt er nog een rondje koffie gebracht. Je ziet dat je gesprekspartner espresso met suiker drinkt. Dat ga je onthouden voor als hij eens bij jóu te gast is. Rond het middaguur brengen ze een lunch. In zo’n organisatie is dat niet een sponzig broodje kaas natuurlijk! Nee, er zijn knapperige pistoletjes met allerlei soorten beleg, een gezonde salade en verse vruchtensappen. Je maag knort bij de aanblik. Wat heeft de catering van zo’n organisatie een perfecte timing!

Sanitair met duurzame deo
Na je overleg word je teruggebracht naar de receptie. Onderweg word je vriendelijk gegroet door medewerkers van de schoonmaak. Je bezoekt het toilet nog even voor je terugreis. Het is er ruim en schoon. Het lijkt wel een plaatje uit een glossy woonmagazine! Er staan zelfs setjes met allerlei toiletbenodigdheden om je op te frissen. Na deze sanitaire droom staat de receptioniste al klaar met je jas en ze geeft je ook nog een flesje water en een biologische appel mee voor onderweg.

Je loopt niet, maar je zweeft terug naar je auto. Zo’n gastvrije organisatie, dat gun je toch iedereen? Waarom zijn niet alle organisaties zo? Als we willen kan het!

Geschreven door: Diane van Dijk
Diane van  Dijk

Diane van Dijk is directeur Hospitality & National Accounts bij CSU. Haar voelsprieten staan altijd en overal op scherp om trends, bloopers en ontwikkelingen op het gebied van gastvrijheid, klantgerichtheid en hartelijkheid te spotten. De menselijke beleving van bezoekers, gasten en medewerkers staat bij Diane centraal. In haar columns deelt ze haar ervaringen.

Reacties

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.