Home > Blog > Tell & sell: hoe breng je schoonmaakinnovaties naar de werkvloer?

Tell & sell: hoe breng je schoonmaakinnovaties naar de werkvloer?

Dinsdag 14 Augustus 2018
Door: Elke de Jong , Specialist Innovatie

Er was een tijd in mijn leven dat ik me via Mike Levey liet informeren over de laatste innovaties. Om de generatiekloof te dichten: Mike Levey was een overenthousiaste Amerikaanse presentator in spuuglelijke, destijds vast bijzonder fashionable truien die op tv leveranciers hun producten liet demonstreren. Doordat je met eigen ogen kon zien hoe geweldig zo’n product werkte, kon je eigenlijk niet anders dan de (vaste) telefoon pakken en je bestelling plaatsen. Een succesformule!

Schoorvoetend geef ik toe dat ook mijn zolder vol ligt met ‘ab crunchers’, Tony Little videobanden en Zumba dvd’s. Om nog maar te zwijgen over de ‘amazing’ stoomreiniger en dito haarkruller. Werkten ze? Nou, laat ik zeggen dat het merendeel niet deed wat ik hoopte. Dat krijg je als je wonderen verwacht!

Vroeger was het beter
Tegenwoordig gaat dat anders. Ik bezoek namens CSU een internationale schoonmaakbeurs of vraag leveranciers om naar ons toe te komen. Maar hoe informeren we de rest van onze organisatie? Zij zijn tenslotte degene die de noviteiten uiteindelijk naar de werkvloer brengen.

Daar vonden we als afdeling Innovatie dit jaar een ‘amaaaaazing’ oplossing voor! Soms was het vroeger gewoon beter, dus besloten we een aantal leveranciers een podium te geven om te demonstreren waarom hun nieuwste producten ingezet moeten worden.

7 minuten pitches
Op 30 mei was dit podium het Cars Jeans Stadion van ADO Den Haag en op 31 mei de Grolsche Veste van FC Twente. Op het podium stonden 17 verschillende leveranciers. Het publiek bestond uit honderden CSU-ers werkzaam in operationeel management en commercie.

Iedere leverancier kreeg zeven minuten de tijd om zijn product te pitchen aan een groepje bezoekers. En daarna weer hetzelfde voor een volgend groepje. Twee dagen lang!

Zien is geloven
En ook nu bleek: zien is geloven! We kunnen als Innovatie afdeling nog zoveel schrijven over noviteiten in de branche, maar als je met je eigen ogen het effect ziet, maak je veel sneller de vertaalslag naar je eigen behoefte. Dit resulteerde in enthousiaste CSU-ers die vol goede ideeën naar huis gingen. Een meer dan geslaagde eerste editie van CSU’s Innovatiedagen!

Het resulteerde ook in 17 Mike’s die na 60 pitches geen stem meer over hadden. Dus daarom nog één keer een welgemeend ‘dankjewel’ richting de aanwezige leveranciers. You were amazing!
Bekijk hier de aftermovie.

Volg Elke ook op LinkedIn voor deze en andere blogs.

Geschreven door: Elke de Jong
Elke de Jong

Als Specialist Innovatie is Elke, samen met haar collega's van de afdeling Innovatie, verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van nieuwe en onderscheidende dienstverleningsconcepten, producten en oplossingen. CSU is voortdurend gefocust op innovaties om het werk voor de medewerkers makkelijker te maken en de dienstverlening richting klant te verbeteren. Ook richt zij zich op het delen van kennis en best-practices en ondersteunt bij concrete klantvragen.

Reacties

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.