Home > Blog > In de watten

In de watten

Woensdag 13 Januari 2016
Door: Diane van Dijk, directeur Hospitality en National Accounts bij CSU

Beurs
Mijn voeten doen nu al zeer! En ik sta nog een paar dagen in onze stand op de Vakbeurs Facilitair. Op mijn nieuwe, dus pijnlijke pumps… Toch vind ik deze beurs helemaal geweldig. Ik kijk er ieder jaar naar uit. Waarom? Het is een sociale ontmoetingsplek in real life voor alle managers, directeuren en inkopers binnen de facilitaire sector. Ik ben ook helemaal van de nieuwe marketing op social media, maar op de beurs maak ik verbinding met mensen in het echt. Ik leg contact met mogelijke nieuwe klanten, ontmoet onze leveranciers en concurrenten, maak afspraken, ik doe ideeën op en leg onze bestaande klanten extra in de watten. En dat allemaal op die paar vierkante meter in die paar beursdagen! Geweldig toch als je tijd schaars is?

Geen prooi
Ik ben zelf ook regelmatig bezoeker van beurzen en verbaas me soms over de ontvangst in een stand. “Kan ik u helpen, kent u ons bedrijf?” Als een bemanningslid van de stand mij zulke ontactische vragen stelt, dan sta ik alweer op het gangpad. Ik voel me dan net een prooi, en wat doen die? Juist, vluchten! Als iemand uit de stand mij glimlachend benadert, zich voorstelt en geïnteresseerd vraagt wie ik ben, dan ontstaat er wél een prettig contact. Ik voel me welkom, op mijn gemak en sla een kopje koffie en een babbeltje niet af. Tijdens ons gesprek blijkt dan vanzelf wat dit bedrijf voor mij kan betekenen.

Persoonlijke, hartelijke ontvangst graag
Omgangsvormen, houding en gedrag zijn het allereerste visitekaartje van je bedrijf. Ze bepalen de beleving van klanten en potentiele klanten. Mensen doen nog altijd graag zaken met mensen, niet met een bedrijfsnaam of een mooie beursstand met fijne hapjes. Bezoekers van onze stand leg ik altijd graag in de watten met een persoonlijke, hartelijke ontvangst. Dat vind ik echt iets anders dan mensen alleen maar te woord staan!

De beurs is een feestje
Het is weer even wat rustiger op de beurs. Ik heb net afscheid genomen van een potentiele klant. Leuk gesprek, hele aardige man, een mooi bedrijf met visie. Dat geeft energie! Mijn pijnlijke voeten ben ik even vergeten. In 2017 sta ik weer in onze stand. Maar dan wel met ingelopen pumps en ingetapete tenen!

Uiteraard bent u op 13,14 en 15 januari ook van harte welkom op onze stand 1E.104 tijdens Vakbeurs Facilitair. Ik ben benieuwd hoe u van onze stand en ontvangst ervaart! 

Geschreven door: Diane van Dijk
Diane van  Dijk

Diane van Dijk is directeur Hospitality & National Accounts bij CSU. Haar voelsprieten staan altijd en overal op scherp om trends, bloopers en ontwikkelingen op het gebied van gastvrijheid, klantgerichtheid en hartelijkheid te spotten. De menselijke beleving van bezoekers, gasten en medewerkers staat bij Diane centraal. In haar columns deelt ze haar ervaringen.

Reacties

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.