Adopteer eens… een weekje Villa Pardoes!

instagram-divers-2

Eerder deze week heb ik tien fotoalbums op kantoor bij de post klaargelegd. Ze vormen de afsluiting en tevens een mooie herinnering voor onze medewerkers die een onvergetelijke week in Villa Pardoes hebben beleefd. Want in juni verbleven 10 collega’s van CSU Cleaning Services en Tzorg met een ernstig ziek (klein)kind en hun gezin een week in Villa Pardoes. Een hele speciale week, want het was de eerste keer dat er allemaal collega’s van één bedrijf samen in de villa verbleven. Een van de mooie sociale projecten die we initiëren en opzetten vanuit het bedrijf, en waar ik samen met de mensen van Villa Pardoes alles voor mocht regelen. Een samenwerking die van meet af aan ontzettend fijn was.

Het was een bijzondere week vakantie voor onze collega’s; het ging niet zozeer om een week vrij van de werkzaamheden als thuishulp of schoonmaakmedewerker, maar nog veel meer om een week vrij van ziekenhuis- en doktersbezoeken, geregel, naar de apotheek, therapieën etc. Het enige wat ze hoefden te doen deze week was genieten. Zoals een moeder het zo mooi tegen me zei tijdens haar verblijf; “we zitten in een heerlijke bubbel van onbezorgdheid”. En dat was precies de bedoeling.

Veel bedrijven steunen Villa Pardoes door een financiële bijdrage. Zo rennen wij met het bedrijf al jaren met een groot aantal teams mee tijdens de marathon van Eindhoven en sponsoren zo Villa Pardoes. En dat is mooi en nodig voor de villa, maar deze week was anders dan anders; voor het eerst is de villa voor een hele week ‘geadopteerd’, zoals we het genoemd hebben. We hebben al onze medewerkers gemaild met de uitnodiging zich bij Villa Pardoes aan te melden. De 10 gezinnen die in aanmerking kwam voor een vakantie in de villa hebben vanuit CSU en Tzorg een week vrij gekregen en zijn geheel ontzorgd tijdens de adoptieweek. En ook al gaat het om ernstig zieke kindjes waar veel zorgen en verdriet mee gepaard gaan, de adoptieweek stond juist vooral in het teken van plezier en genieten. Voor de zieke kindjes zelf natuurlijk, maar ook voor hun broertjes, zusjes en ouders. De lachende snoetjes van de kinderen die week zijn onbetaalbaar. En het feit dat alle gasten naast lotgenoten ook collega’s waren, schepte gelijk een mooie band.

We zijn een familiebedrijf en zorgen oprecht graag en goed voor onze medewerkers. Dat kwam in deze week extra naar voren; niet alleen door de enorme betrokkenheid van de familie zelf, maar ook door het familiegevoel dat er onderling heerste. Allemaal samen de handen op elkaar om er voor deze collega’s en hun gezinnen iets moois van te maken. Ik ben trots op deze week en op ons bedrijf dat zo’n bijzondere week voor onze collega’s mogelijk maakt. En ik heb ontzettend veel waardering voor alle medewerkers en vrijwilligers van Villa Pardoes, die niet alleen onze collega’s maar al jaren heel veel gezinnen een fantastische vakantieweek bezorgen. Wat een mooi en dankbaar werk.

Ben je geïnspireerd en wil je met je bedrijf ook eens kijken naar de mogelijkheden van een adoptieweek? Ik vertel je graag over onze ervaring en opzet en breng je graag met de juiste mensen in contact binnen Villa Pardoes.

Meer weten over Villa Pardoes? Kijk dan eens op www.villapardoes.nl