Het beste schoonmaakidee_desktop

De beste ideeën komen van de beste schoonmakers!

Een goed idee ontstaat door samen slimmer te zijn. Daarom nodigden wij jullie uit om actief mee te denken. Want jij voelt en ervaart hoe we de wereld van jou, je collega’s of onze klanten een beetje mooier kunnen maken. Jouw ogen, denkkracht en ervaring helpen ons het verschil te maken.

Tot 6 oktober was het mogelijk om je idee in te dienen voor onze innovatiewedstrijd. De top-8 van deze ideeën vind je hieronder. Ideeën die het schoonmaakwerk van jou en je collega’s fijner, leuker, makkelijker, duurzamer en/of beter maken.

De winnaar won op 9 januari € 1.000,-! Met leveranciers bekijken we momenteel hoe we het winnende idee en de finale ideeën uit kunnen voeren, zodat jij en jouw collega’s hiermee kunnen werken. Stemmen op het beste idee kon t/m 17 december. Hieronder lees je wie in de finale stonden en wie de winnaar is:

•           Winnaar: Telescopische plintenborstel – Fatima Chelouh

•           Finalist: Educatie voor scholen – Zeljka Grgic

•           Finalist: Training voor duurzaam schoonmaakbedrijf – Ahmet Yildiz

Alle ideeën:

Beste idee_geautomatiseerde toiletborstel

Geautomatiseerde toiletborstel

Borstels kunnen worden geautomatiseerd, wat de snelheid en kwaliteit van het reinigen verbetert.

Beste idee_Extra schoonmaakwerkzaamheden actie

Extra schoonmaakwerkzaamheden actie

Wanneer je op een rustigere dag tijd over hebt, ga je iets extra grondig schoonmaken. Van dit extra werk maak je een voor en na foto. Voor de top 3 kan dan een passende prijs worden gemaakt (hoeft niet altijd geld te kosten). Dit motiveert om bepaalde plekken goed schoon te maken.

Beste idee_Educatie voor scholen

Educatie voor scholen

Een cursus over hygiëne en huishoudelijk gedrag voor scholen. Waarom het bijvoorbeeld belangrijk is om een kauwgum niet op de grond te gooien, waarom het niet fijn is om iets mee te nemen en het niet terug te zetten op zijn plek (bijvoorbeeld een stoel) en waarom het belangrijk is om het toilet goed schoon te maken.

Beste idee_Telescopische plintenborstel

Telescopische plintenborstel

Een telescopische plintenborstel zorgt ervoor dat je je werk goed kan doen, zonder dat dit werk zwaar is voor je rug.

Beste idee_Plekbord

Plekbord

Scholieren lopen niet naar de prullenbak, maar hopelijk wel naar het plekbord. Het plekbord bestaat uit een plexiglas plaat met ophangsysteem. Met achter het plexiglas een afbeelding die verleidelijk is om kauwgom tegenaan te plakken. Zo word alle kauwgom hierop verzameld en niet bijvoorbeeld onder de tafels of stoelen.

Beste idee_Materialenkaart

Materialenkaart

Een kaart waarop al het schoonmaakmateriaal staat afgebeeld, met vermelding van de naam van het materiaal. Deze kaart kan worden opgehangen in een algemene ruimte of op de werkkar, zodat alle collega’s dit op ieder moment kunnen bekijken. Omdat de Nederlandse taal voor veel medewerkers niet de eerste taal is.

Beste idee_Microvezeldoek met verschillende voor en achterkant

Microvezeldoek met verschillende voor en achterkant

Een duidelijke voor- en achterkant zodat je met de ene kant de wasbak en rollenhouders kunt schoonmaken en met de andere kant de “viezere” gedeeltes van het sanitair (zoals de toiletbril of een urinoir).

Beste idee_Training voor duurzaam schoonmaakbedrijf

Training voor duurzaam schoonmaakbedrijf

Zorg er met deze training voor dat al je medewerkers getraind zijn in duurzaam schoonmaken en bewustzijn hebben van de milieu-impact van hun werk.